با ما تماس بگیرید

اسکيما گوگل چيست؟ تاثير Schema بر روي سئو سايت

اسکيما گوگل چيست؟ تاثير Schema بر روي سئو سايت
اسکيما گوگل چيست؟ تاثير Schema بر روي سئو سايت
توسط : مدير سايت
بازدید : 365
نظرات : 0

زماني‌که شما وب‌سايتي را طراحي مي‌کنيد و آن را براي بازديد کاربران آماده مي‌کنيد. موتور جست‌وجوي گوگل آن را ناشناخته مي‌داند و براي اينکه بتواند آن را ذخيره و در نتايج نشان دهد، بايد نشانه‌گذاري کند. اسکيما گوگل ابزاري است که مي‌تواند در اين زمينه به آن کمک کند.

اسکيما چيست؟
زبان نشانه‌گذاري وب‌سايت‌ها را اسکيما مي‌گويند. معرفي سايت‌ها به موتورهاي جست‌وجو توسط اسکيما با زبان کدگذاري و يکسري دستورالعمل‌ها امکان‌پذير مي‌باشد. از جمله نشانه‌گذاري‌ها مي‌توان به هدف سايت، تاريخ انتشار، تصاوير، ‌آخرين ويرايش‌ها، رويدادها، محتوا، نويسنده و … اشاره کرد.

استفاده از اسکيما تاثير زيادي بر روي سئوي سايت دارد و باعث مي‌شود موتورهاي جستجو راحت‌تر با وب‌سايت‌ها ارتباط برقرار کرده و بهتر آن را درک کنند. در نتيجه محتواها مي‌توانند در صدر نتايج قرار بگيرند. در واقع مي‌توان اسکيما را زيرمجموعه سئوي داخلي قرار داد.

اسکيما گوگل چگونه کار مي‌کند؟
وب‌سايتي به نام schema وجد دارد که محصول مشترک گوگل، بينگ، ياهو و ياندکس به شمار مي‌رود. در اين سايت مي‌توانيد با کدهاي نشانه‌گذاري براي موضوعات مختلف آشنا شويد. برنامه‌نويسان اين کدها را در ساختار کد سايت خود قرار مي‌دهند تا موتورهاي جست‌وجو سريع‌تر متوجه محتواي صفحات شده و بهترين نتايج را به کاربران نشان دهند.

فرض کنيد مي‌خواهيد در صفحه وب‌سايت خود به معرفي زبان‌هاي برنامه‌نويسي بپردازيد. با استفاده از کدهاي اسکيما، مي‌توانيد گوگل را متوجه محتواي خود کنيد و نشان دهيد، چه کاري قرارست انجام دهيد.

براي اينکار نام زبان‌هاي برنامه‌نويسي، حوزه‌ها، کاربردها و انواع آن را در کد اسکيما وارد مي‌کنيد. حال گوگل با خواندن اين کد، موضوع صفحه را سريع‌تر متوجه مي‌شود. به اين ترتيب،‌ در مرحله بعدي، هنگام نمايش صفحه در نتايج جست‌وجو، مي‌تواند اطلاعات بيشتري به کاربران بدهد. به اين اطلاعات Rich Snippet مي‌گويند.

روش‌هاي افزودن اسکيما گوگل به سايت

حال که متوجه شده‌ايد اسکيما چيست و چه کاربردي مي‌تواند داشته باشد. شايد مشتاق باشيد که چگونه آن را مي‌توانيد به وب‌سايت خود بيافزاييد. ابزارها و روش‌هاي بسياري براي اين کار وجود دارند. در اين جا به چند مورد اشاره خواهيم کرد:

?- JSON-LD
يکي از روش‌هاي افزودن اسکيما به سايت استفاده از JSON-LD است. اسکريپت ساخت‌يافته‌اي که با هدف نظم و ساختار دادن به اطلاعات موجود در وب طراحي شده است. با استفاده از اين اسکريپت مي‌توانيد کدهاي اسکيما را در صفحات سايت خود پياده کنيد.

براي استفاده از اين اسکريپت در محتواي وب‌سايت خود مي‌توانيد از ابزار رايگاني که در سايت SchemaApp وجود دارد، استفاده کنيد.

ابزار JSON-LD schema generating tool به شما کمک مي‌کند تا با انتخاب موضوع موردنظر و زيرشاخه‌هاي آن، تگ تعريف کنيد. در واقع اطلاعات غيرساختاريافته را با اين ابزار به اطلاعات ساختاريافته تبديل مي‌کنيد.

?- استفاده از افزونه Schema Pro
بخش‌هايي مانند هدر، پاورقي، ناوبري و… در همه سايت‌ها وجود دارند و به درک بهتر موتورهاي جستجو کمک مي‌کنند. اما در ارتباط با داده‌هاي ساخت‌يافته و موضوع موردنظرتان مي‌توانيد از افزونه استفاده کنيد.

افزونه‌ Schema Pro به طور خودکار اطلاعات موجود در وب‌سايت شما را نشانه‌گذاري مي‌کنند. همچنين مي‌توانيد اطلاعات مورد نياز براي پياده‌سازي Schema را وارد کنيد. از ديگر افزونه‌هاي اسکيما، افزونه حرفه‌اي WP Schema Pro نيز مي‌باشد که مي‌توانيد از آن کمک بگيريد.

?- استفاده از Google Tag Manager براي افزودن اسکيما به سايت
يکي ديگر از روش‌هاي افزودن اسکيما به سايت استفاده از گوگل تگ منيجر يا GTM است. ابزاري رايگان از گوگل که با استفاده از آن مي‌توانيم تگ و کدها را در سايت‌ها مديريت کنيم. اگر اين افزونه را روي سيستم مديريت محتواي سايت خود نصب کرده باشيد، مي‌توانيد با استفاده از آن، کدهاي اسکيما را وارد کنيد. بايد روي گزينه Add a new tag کليک کنيد، کد HTML را انتخاب کنيد و سپس کد JSON-LD را که در سايت SchemaApp.com ساخته بوديد، در کادري که باز مي‌شود paste کنيد.

?- استفاده از Google Webmaster Tools
در گوگل وبمستر تولز يک بخشي وجود دارد به نام Data Highlighter. Data Highlighter که ديتا هايلايتر گوگل موضوعات را با قوانين اسکيما نشانه‌گذاري مي‌کند و آن نشانه‌ها را در ريچ اسنيپت (Rich Snippet) به کاربران نشان مي‌دهد.

مطالب مشابه

بهترين ابزارهاي رايگان آناليز سئو داخلي وب‌سايت
یک شنبه 3 اسفند 1399

آناليز سايت و بررسي روند رشد آن از جمله اقداماتي است که مديران وب به صورت مداوم با روبه‌رو هستند. براي بررسي وضعيت سئو وب‌سايت ، سرعت ، آناليز ساختار سايت ابزارهاي مختلفي وجود دارد که روند آناليز را براي شما آسان و سريعتر مي‌نمايند. در اين مقاله همراه ما باشيد تا با بهترين ابزارهاي آناليز سئو وب‌سايت آشنا شويد.

ادامه مطلب
lazy loading چيست | افزايش سرعت سايت با استفاده از تکنيک lazy load
یک شنبه 3 اسفند 1399

زماني‌که کاربران در مرورگر خود، ‌آدرس وب‌سايتي را جست‌وجو مي‌کنند. ممکن است، بارگذاري آن سايت کند پيش رود و موجب نارضايتي آنان شود. براي اينکه به موقع وب‌سايتتان بارگذاري شده و سرعت خوبي داشته باشد، مي‌توانيد از يکي از متداول‌ترين تکنيک‌ها استفاده کنيد. اگر مي‌خواهيد بدانيد lazy loading چيست و چه کمکي به سرعت و همچنين سئو سايت شما مي‌کند، با ما در اين مقاله همراه باشيد!

ادامه مطلب
گوگل لايت هاوس Google lighthouse چيست و چه کاربردهايي دارد؟
یک شنبه 3 اسفند 1399

تا به حال متوجه شده‌ايد که گوگل وب‌سايت‌ها را براساس فاکتورهاي متفاوت مورد بررسي قرار داده و رتبه آن‌ها را مشخص مي‌نمايد. در واقع هر وبسايتي بتواند هماهنگي بيشتري با خواسته‌هاي گوگل برقرار کند رتبه بهتري را در صفحه نتايج گوگل خواهد داشت. گوگل اين فاکتورها را با استفاده از ابزار گوگل لايت هاوس ارزيابي مي‌کند. اگر مي‌خواهيد بدانيد Google lighthouse چيست و چه معيارهايي دارد؟ با ما همراه باشيد!

ادامه مطلب
الگوريتم rankbrain گوگل چيست؟ و چگونه مي‌تواند بر نتايج سئو تاثير ‌گذارد؟
یک شنبه 3 اسفند 1399

الگوريتم‌هاي گوگل با جمع‌آوري و تحليل داده‌هاي دنياي وب، تلاش مي‌کنند تا بهترين اطلاعات را در پاسخ به جستجوي کاربر ارائه دهند. از گذشته تا به امروز، گوگل الگوريتم‌هاي زيادي را ارائه داده است. اما يکي از موثرترين آن‌ها، الگوريتم رنک برين مي‌باشد که بر پايه هوش مصنوعي‌ست. اگر مي‌خواهيد بدانيد Rankbrain چيست با ما همراه باشيد!

ادامه مطلب
الگوريتم دزدان دريايي گوگل چگونه با دزدي محتوا مقابله مي‌کند؟
چهارشنبه 29 بهمن 1399

فضاي اينترنت مانند دريايي بسيار گسترده است و طراحان وبسايت و بازديد کنندگان بسياري در اين فضا گشت‌وگذار مي‌کنند. در اين بين کپي کنندگان وب‌سايت‌ها مانند دزدان دريايي به رصد وب‌سايت‌هاي پرقدرت و کپي محتواي درون آن‌ها مي‌پردازند. به همين‌دليل گوگل، الگوريتمي به نام الگوريتم دزدان دريايي گوگل ارائه داده‌ست تا با نقض قانون کپي رايت در وب مقابله کند.

ادامه مطلب
سئو OR سئو OR سايت OR بهينه OR سازي OR بهينه OR سازي OR سايت OR اسکيما OR گوگل OR اسکيما OR schema

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر