با ما تماس بگیرید

بهترين ابزارهاي رايگان آناليز سئو داخلي وب‌سايت

بهترين ابزارهاي رايگان آناليز سئو داخلي وب‌سايت
بهترين ابزارهاي رايگان آناليز سئو داخلي وب‌سايت
توسط : مدير سايت
بازدید : 260
نظرات : 0

آناليز سايت و بررسي روند رشد آن از جمله اقداماتي است که مديران وب به صورت مداوم با روبه‌رو هستند. براي بررسي وضعيت سئو وب‌سايت ، سرعت ، آناليز ساختار سايت ابزارهاي مختلفي وجود دارد که روند آناليز را براي شما آسان و سريعتر مي‌نمايند. در اين مقاله همراه ما باشيد تا با بهترين ابزارهاي آناليز سئو وب‌سايت آشنا شويد.

عواملي مثل ساختار وب‌سايت شما، سرعت لود صفحات، بهينه بودن محتوا و… اينها عواملي هستند که تعيين مي‌کنند جايگاه وب‌سايت شما در کدام سطر از نتايج گوگل باشد. اگر از جايگاه وب‌سايت خود در نتايج گوگل رضايت نداريد پس بايد با اين ابزارها نقاط ضعف وب‌سايت خود را بيابيد و برطرف نماييد.

?- ahref براي بررسي سئو تکنيکال سايت
احتمالا تا کنون نام ابزار ahref به گوشتان خورده است. اين وب‌سايت ابزارهاي رايگان و غير رايگان زيادي براي بررسي و تحليل وب‌سايت شما ارائه کرده است. ابزاري که امروز قصد معرفي آن را داريم ابزار Ahrefs Webmaster Tools است. به اين ابزار مراجعه کنيد و به صورت رايگان وب‌سايت خود را از نظر سئو تکنيکال آناليز کنيد. براي استفاده از ان ابزار ابتدا بايد در اين وب‌سايت ثبت نام کنيد سپس به کمک روش‌هايي که معرفي مي‌شود اثبات کنيد که شما ادمين‌سايت هستيد.

مواردي که اين ابزار بررسي مي‌کند:

بررسي سلامت سئو در وب‌سايت شما
بررسي ??? فاکتور مختلف سئو در وب‌سايت
بررسي بک‌لينک‌هاي دريافتي
نمايش کلمات کليدي برتر
نمايش کانال‌هاي دريافت بازديد

?- Google’s Mobile-Friendly Test
يکي از ابزاهايي که بايد حتما از آن استفاده کنيد ابزار Mobile-Friendly Test گوگل است. اين ابزار صفحات وب‌سايت شما را در حالت موبايل بررسي مي‌کند تا اگر در وب‌سايت شما مشکل ريسپانسيو پيدا شد ، به شما معرفي نمايد.

البته اگر وب‌سايت شما در ابزار گوگل سرچ کنسول ثبت شده باشد، گزارش خطاهاي ريسپانسيو را در آنجا مشاهده خواهيد کرد و نيازي به استفاده از اين ابزار نيست.

?- Seoptimer
وب‌سايت Seoptimer ابزاهاي رايگان و غير رايگان زيادي را ارائه کرده است. اگر به صفحه اصلي اين وب‌سايت مراجه کنيد و آدرس سايت خود را براي آناليز درج کنيد گزارش‌هايي از موارد زير را به طور رايگان دريافت مي کنيد:

امتياز سئو، امنيت و کارايي سايت
برترين کلمات کليدي وب‌سايت
توصيه‌هايي براي بهبود کارايي
گزارشي از تعداد بک‌لينک‌هاي سايت

?- ابزار website Grader
ابزار grader يک ابزار رايگان آناليز سئو داخلي وب‌سايت است که توسط Hubspot پشتيباني مي‌شود. آدرس وب‌سايت و ايميل خود را در فرم صفحه اول وارد کنيد تا گزارشي از موارد زير را دريافت کنيد:

حجم صفحه و سرعت وب‌سايت
تعداد درخواست به سرور
وضعيت ريدايرکت‌ها
بهينه بودن فايل‌هاي css وjs

?- ابزار گوگل آناليتيکس براي رصد رفتار کاربران
شايد از مشاهده اين ابزار در اين ليست کمي متعجب شده باشيد، اما واقعيت اين است که گوگل آناليتيکس بهترين و دقيق‌ترين ابزار براي رصد رفتار کاربران در وب‌سايت شماست. اينکه کاربران از چه طريقي به وب‌سايت شما رسيده‌اند (سرچ مستقيم، شبکه‌هاي اجتماعي، ساير وب‌سايت‌ها و..) سپس از چه صفحاتي بازديد کرده‌اند و از کدام صفحات خارج شده‌اند. اين روند به خوبي در گوگل آناليتيکس قابل رصد کردن است.

به کمک اين ابزار مي‌توانيد استراتژي سئو وب‌سايت خود را دقيق‌تر تنظيم کنيد. کانال‌هاي بيشتري براي دريافت ورودي سايت ايجاد کنيد، صفحات ضعيف وب‌سايت خود را شناسايي نماييد و صدها اقدام ديگر در همين راستا!

?- Geekflare Tools
اين وب‌سايت يکي از بهترين‌ ابزارهاي رايگان آناليز سئو ‌سايت است. در اين سايت علاوه بر ابزارهاي بررسي سئو سايت، مي‌توانيد سرعت، امنيت و کارايي وب‌سايت خود را بسنجيد. کافيست به بخش toolbox اين وب‌سايت مراجعه کنيد تا ليستي کامل از ابزهاي موجود در اين سايت را مشاهده نماييد.

بعد از انجام هر آناليز، در پايين همان صفحه خطاهايي را به شما گزارش مي‌دهد که مي‌توانيد با رفع کرن آنها وب‌سايت خود را بهبود ببخشيد.

?- SEO SiteCheckup
اگر به دنبال يک ابزار رايگان هستيد که سئو وب‌سايت خود را زير ذره‌بين ببريد، اين ابزار مناسب شماست! وارد اين وب‌سايت شويد و آدرس وب‌سايت خود را در باکس آناليز وارد کنيد. آنگاه مي‌توانيد گزارش‌هاي سئو وب‌سايت خود را دريافت کنيد.اين وب‌سايت آناليزي از سئو سايت شما انجام مي‌دهد و بر اساس آن نمره‌اي به شما نمايش مي‌دهد. هر چه اين امتياز بالاتر باشد وضعيت سئو وب‌سايت شما بهتر است.

مطالب مشابه

اسکيما گوگل چيست؟ تاثير Schema بر روي سئو سايت
یک شنبه 3 اسفند 1399

زماني‌که شما وب‌سايتي را طراحي مي‌کنيد و آن را براي بازديد کاربران آماده مي‌کنيد. موتور جست‌وجوي گوگل آن را ناشناخته مي‌داند و براي اينکه بتواند آن را ذخيره و در نتايج نشان دهد، بايد نشانه‌گذاري کند. اسکيما گوگل ابزاري است که مي‌تواند در اين زمينه به آن کمک کند.

ادامه مطلب
lazy loading چيست | افزايش سرعت سايت با استفاده از تکنيک lazy load
یک شنبه 3 اسفند 1399

زماني‌که کاربران در مرورگر خود، ‌آدرس وب‌سايتي را جست‌وجو مي‌کنند. ممکن است، بارگذاري آن سايت کند پيش رود و موجب نارضايتي آنان شود. براي اينکه به موقع وب‌سايتتان بارگذاري شده و سرعت خوبي داشته باشد، مي‌توانيد از يکي از متداول‌ترين تکنيک‌ها استفاده کنيد. اگر مي‌خواهيد بدانيد lazy loading چيست و چه کمکي به سرعت و همچنين سئو سايت شما مي‌کند، با ما در اين مقاله همراه باشيد!

ادامه مطلب
گوگل لايت هاوس Google lighthouse چيست و چه کاربردهايي دارد؟
یک شنبه 3 اسفند 1399

تا به حال متوجه شده‌ايد که گوگل وب‌سايت‌ها را براساس فاکتورهاي متفاوت مورد بررسي قرار داده و رتبه آن‌ها را مشخص مي‌نمايد. در واقع هر وبسايتي بتواند هماهنگي بيشتري با خواسته‌هاي گوگل برقرار کند رتبه بهتري را در صفحه نتايج گوگل خواهد داشت. گوگل اين فاکتورها را با استفاده از ابزار گوگل لايت هاوس ارزيابي مي‌کند. اگر مي‌خواهيد بدانيد Google lighthouse چيست و چه معيارهايي دارد؟ با ما همراه باشيد!

ادامه مطلب
الگوريتم rankbrain گوگل چيست؟ و چگونه مي‌تواند بر نتايج سئو تاثير ‌گذارد؟
یک شنبه 3 اسفند 1399

الگوريتم‌هاي گوگل با جمع‌آوري و تحليل داده‌هاي دنياي وب، تلاش مي‌کنند تا بهترين اطلاعات را در پاسخ به جستجوي کاربر ارائه دهند. از گذشته تا به امروز، گوگل الگوريتم‌هاي زيادي را ارائه داده است. اما يکي از موثرترين آن‌ها، الگوريتم رنک برين مي‌باشد که بر پايه هوش مصنوعي‌ست. اگر مي‌خواهيد بدانيد Rankbrain چيست با ما همراه باشيد!

ادامه مطلب
الگوريتم دزدان دريايي گوگل چگونه با دزدي محتوا مقابله مي‌کند؟
چهارشنبه 29 بهمن 1399

فضاي اينترنت مانند دريايي بسيار گسترده است و طراحان وبسايت و بازديد کنندگان بسياري در اين فضا گشت‌وگذار مي‌کنند. در اين بين کپي کنندگان وب‌سايت‌ها مانند دزدان دريايي به رصد وب‌سايت‌هاي پرقدرت و کپي محتواي درون آن‌ها مي‌پردازند. به همين‌دليل گوگل، الگوريتمي به نام الگوريتم دزدان دريايي گوگل ارائه داده‌ست تا با نقض قانون کپي رايت در وب مقابله کند.

ادامه مطلب
سئو OR سئو OR سايت OR بهينه OR سازي OR بهينه OR سازي OR سايت OR آناليز OR سئو OR آناليز OR ابزارهاي OR رايگان OR آناليز

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر