با ما تماس بگیرید

lazy loading چيست | افزايش سرعت سايت با استفاده از تکنيک lazy load

lazy loading چيست | افزايش سرعت سايت با استفاده از تکنيک lazy load
lazy loading چيست | افزايش سرعت سايت با استفاده از تکنيک lazy load
توسط : مدير سايت
بازدید : 274
نظرات : 0

زماني‌که کاربران در مرورگر خود، ‌آدرس وب‌سايتي را جست‌وجو مي‌کنند. ممکن است، بارگذاري آن سايت کند پيش رود و موجب نارضايتي آنان شود. براي اينکه به موقع وب‌سايتتان بارگذاري شده و سرعت خوبي داشته باشد، مي‌توانيد از يکي از متداول‌ترين تکنيک‌ها استفاده کنيد. اگر مي‌خواهيد بدانيد lazy loading چيست و چه کمکي به سرعت و همچنين سئو سايت شما مي‌کند، با ما در اين مقاله همراه باشيد!

لود تنبل يا lazy loading چيست
در صورتي که بارگذاري و نمايش وب سايت شما بيشتر از 3 ثانيه طول بکشد، در حالت کلي، 53 درصد از بازديد کنندگان وب سايت ها، پنجره ي مرورگر خود را بسته و وب سايت را رها مي کنند. بنابراين شما بايد توجه کنيد که سرعت سايت خيلي مهم تر از گرافيک سايت هست . سرعت سايت شما ورودي سايت شما هست. اگر مي‌خواهيد سرعت وب‌سايتتان را ارزيابي کنيد، يکي از بهترين ابزارها براي اينکار Gtmetrix است:

Lazy Loading يا “بارگذاري غير همگام” به بارگذاري تصاوير به صورت غيرهمگام نسبت به ساير محتواي وب‌سايت گفته مي‌شود. به اين معني‌که پس از آن که قسمت “چشم انداز اوليه” سايت شما کاملا بارگذاري شد و محتوا به مخاطب نمايش داده شد، مرورگر شروع به دانلود تصاوير کند.

چرا بايد از تکنيک لود تنبل يا Lazy Loading استفاده کنيم؟
مزاياي تکنيک لود تنبل يا Lazy Loading عبارت اند از:

?- کاهش زمان بارگذاري
با استفاده از اين تکنيک کاهش چشم‌گيري در زمان لازم براي بارگذاري و نمايش محتواي اوليه در صفحات وب‌سايت شما رخ مي‌دهد. به‌خصوص وب‌سايت‌هايي که تصاوير زيادي در محتواي خود دارند.

?- کاهش استفاده از پهناي باند
بسياري از کاربراني که وارد صفحه وب‌سايت شما مي‌شوند تا آخر صفحه اسکرول نمي‌کنندو اين حرکت باعث مي‌شود، تصاوير و محتواي کل صفحه بدون ديده شدن، براي آن‌ها بارگذاري شود.

با استفاده از تکنيک lazy loading باعث کاهش استفاده از پهناي باند و در نتيجه کاهش هزينه‌هاي پرداخت و نگهداري سرور مي‌شويد. بنابراين هزينه کمتري مي‌کنيد و کمتر اشغال شدن سرور شما باعث افزايش سرعت وب‌سايت مي‌شود.

?- بارگذاري DOM
اگر در وب‌سايت خود از جاوااسکريپت براي نمايش محتوا به کاربران خود استفاده مي‌کنيد، بايد بدانيد بارگذاري DOM بسيار حياتي خواهد بود. يکي از کارهاي اسکريپت‌ها، توقف تا بارگذاري کامل DOM است. بنابراين اگر تصاوير زيادي داشته باشيد، اجراي اسکريپت‌ها تا بارگذاري تمام تصاوير به تعويق خواهد افتاد.

فعال‌سازي Lazyloading در وردپرس
همانطور که گفته شد، Lazy Loading را مي‌توان به عنوان يکي از مهم‌ترين شيوه‌هاي بهينه‌سازي و سئو سايت است که مي‌توانيم از آن استفاده کنيم. در ادامه تيم ادمين‌سايت به شما کاربران عزيز، برخي از مهم‌ترين افزونه‌هاي مربوط در اين زمينه را معرفي خواهد کرد:



اين افزونه مي‌تواند يکي از بهترين انتخاب‌ها براي بسياري از سايت‌هاي وردپرسي به شمار رود که به سادگي در دسترس کاربران وردپرس است. به راحتي مي‌توانيد نسبت به نصب کردن اين افزونه اقدام نماييد.

پلاگين bLazy.jsيک پلاگين سبک (حجم حدود 1.2 کيلوبايت) و مستقل براي جاوااسکريپت است. نکات زير از ويژگي‌هاي آن به شمار مي‌رود:

اجراي تکنيک لود تنبل بر روي تصاويرِ متن و تصاوير پس‌زمينه
بارگذاري تصاوير متفاوت براساس سايز صفحه نمايش دستگاه کاربر
اجراي تکنيک لود تنبل بر روي هر عنصري با ويژگي src
پشتيباني از مرورگرهاي قديمي مثل IE7 و IE8
استفاده از CDN

افزونه Lazy Loading XT
اين افزونه يکي از افزونه‌هاي محبوب در دنياي طراحي سايت‌هاي وردپرسي به شمار مي‌رود.



پس از فعال‌سازي، افزونه در منو تنظيمات يک زير منو Lazy Load XT ايجاد مي‌کند و شما مي‌توانيد از آن طريق افزونه را پيکربندي کنيد. شما علاوه بر لود تنبل مي‌توانيد فايل‌هاي جاوااسکريپت و css را Minify کنيد. کتابخانه هاي جاوااسکريپت و css را توسط انواع CDN مانند CloudFlare لود کنيد و اسکريپت‌ها را به فوتر وردپرس منتقل کنيد.

مطالب مشابه

اسکيما گوگل چيست؟ تاثير Schema بر روي سئو سايت
یک شنبه 3 اسفند 1399

زماني‌که شما وب‌سايتي را طراحي مي‌کنيد و آن را براي بازديد کاربران آماده مي‌کنيد. موتور جست‌وجوي گوگل آن را ناشناخته مي‌داند و براي اينکه بتواند آن را ذخيره و در نتايج نشان دهد، بايد نشانه‌گذاري کند. اسکيما گوگل ابزاري است که مي‌تواند در اين زمينه به آن کمک کند.

ادامه مطلب
بهترين ابزارهاي رايگان آناليز سئو داخلي وب‌سايت
یک شنبه 3 اسفند 1399

آناليز سايت و بررسي روند رشد آن از جمله اقداماتي است که مديران وب به صورت مداوم با روبه‌رو هستند. براي بررسي وضعيت سئو وب‌سايت ، سرعت ، آناليز ساختار سايت ابزارهاي مختلفي وجود دارد که روند آناليز را براي شما آسان و سريعتر مي‌نمايند. در اين مقاله همراه ما باشيد تا با بهترين ابزارهاي آناليز سئو وب‌سايت آشنا شويد.

ادامه مطلب
گوگل لايت هاوس Google lighthouse چيست و چه کاربردهايي دارد؟
یک شنبه 3 اسفند 1399

تا به حال متوجه شده‌ايد که گوگل وب‌سايت‌ها را براساس فاکتورهاي متفاوت مورد بررسي قرار داده و رتبه آن‌ها را مشخص مي‌نمايد. در واقع هر وبسايتي بتواند هماهنگي بيشتري با خواسته‌هاي گوگل برقرار کند رتبه بهتري را در صفحه نتايج گوگل خواهد داشت. گوگل اين فاکتورها را با استفاده از ابزار گوگل لايت هاوس ارزيابي مي‌کند. اگر مي‌خواهيد بدانيد Google lighthouse چيست و چه معيارهايي دارد؟ با ما همراه باشيد!

ادامه مطلب
الگوريتم rankbrain گوگل چيست؟ و چگونه مي‌تواند بر نتايج سئو تاثير ‌گذارد؟
یک شنبه 3 اسفند 1399

الگوريتم‌هاي گوگل با جمع‌آوري و تحليل داده‌هاي دنياي وب، تلاش مي‌کنند تا بهترين اطلاعات را در پاسخ به جستجوي کاربر ارائه دهند. از گذشته تا به امروز، گوگل الگوريتم‌هاي زيادي را ارائه داده است. اما يکي از موثرترين آن‌ها، الگوريتم رنک برين مي‌باشد که بر پايه هوش مصنوعي‌ست. اگر مي‌خواهيد بدانيد Rankbrain چيست با ما همراه باشيد!

ادامه مطلب
الگوريتم دزدان دريايي گوگل چگونه با دزدي محتوا مقابله مي‌کند؟
چهارشنبه 29 بهمن 1399

فضاي اينترنت مانند دريايي بسيار گسترده است و طراحان وبسايت و بازديد کنندگان بسياري در اين فضا گشت‌وگذار مي‌کنند. در اين بين کپي کنندگان وب‌سايت‌ها مانند دزدان دريايي به رصد وب‌سايت‌هاي پرقدرت و کپي محتواي درون آن‌ها مي‌پردازند. به همين‌دليل گوگل، الگوريتمي به نام الگوريتم دزدان دريايي گوگل ارائه داده‌ست تا با نقض قانون کپي رايت در وب مقابله کند.

ادامه مطلب
سئو OR سئو OR سايت OR بهينه OR سازي OR بهينه OR سازي OR سايت OR lazy OR loading OR lazy OR load OR افزايش OR سرعت OR سايت

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر